müzik prozodisi, müziğin sözlere, sözlerin nağmelere, çeşitli vasıtalarla uygulanmasına ve her ikisinin de beste diksiyonu, mânâ ve âhenk bakımından başarılı bir şekilde kaynaşmasıdır.
En çok bilinen prozodi hatası
İstiklal Marşı'ndadır. "Korkma sönmez bu şafak-larda yüzen al sancak" şeklindeki sözün besteye uymadığı bir durum söz konusudur.
Zülfü Livaneli de
Nazım Hikmet'in
Karlı Kayın Ormanı şiirini bestelerken prozodi hatası yapmıştır. Grup Yorum da yine Nazım Hikmet'in
Hoşçakalın Dostlarım şiirinin bestesinde prozodi hatası yapmışlardır.
Türk müzik alimi
H. Saadeddin AREL'in
Türk Musikisi PROZODİ adlı kitabında bu konu tüm detaylarıyla anlatılmıştır.Konuyla ilgili olarak
Ahmet Hatiboğlu'nun da bir kitabı bulunmaktadır.
Prozodi; ritim ve mânâ bakımından, sözlerin ve müziğin birbiriyle uyumudur. Ritm (usül) ve mana (anlam) prozodisi olmak üzere ikiye ayrılır.